Kontakt

Kontakt

piątek, 10 kwietnia 2015

SEN

Potrzebujesz snu tak bardzo jak oddychania czy jedzenia. 
Kiedy śpisz, odpoczywasz , a Twój organizm zajmuje się osiągnięciem równowagi i zdrowia –zarówno psychicznego jak i fizycznego . Przygotowuje się również na kolejny, pracowity dzień.
 Ani kawa, ani inne napoje nie dodadzą Ci skrzydeł, ponieważ nie zastąpią organizmowi zapotrzebowania na sen. Co dzieje się w organizmie, gdy brakuje snu? Hmmm...straszne rzeczy.
Kiedy śpisz, mózg naprawia uszkodzone neurony, produkuje nowe komórki nerwowe i przygotowuje organizm na kolejny dzień. 
Brak snu powoduje kłopoty z koncentracją, osłabia krótko- i długoterminową pamięć. Sprawia, że trudniej Ci się uczyć nowych rzeczy, podjąć decyzję, stajesz się coraz mniej kreatywny.Twoje emocje również nie pozostają obojętne. Zaczynasz być nerwowy, drażliwy, miewasz huśtawkę nastroju, nic Ci się nie podoba....Kiedy śpisz, Twój system odpornościowy pracuje pełną parą. Produkuje przeciwciała, które chronią Cię przed wirusami, bakteriami i innymi formami zakażenia organizmu. Brak snu oznacza, że Twój system immunologiczny nie jest w stanie odbudować swoich sił.
Jeśli dodatkowo w Twoim układzie nerwowym grasują toksyny, sprawa staje się poważna. Mało tego, chroniczny brak snu może powodować cukrzycę, choroby serca i inne „schorzenia cywilizacyjne”.
 Ilość snu może się również przekładać na jakość naszego trawienia. A to pociąga niestrawności, bóle i najwiekszy problem...przybór wagi! Tak, niewyspanie, stres , to tycie!
Podobnie jak zbyt wielkie obżarstwo i brak aktywności, tak samo brak snu może być jednym z czynników powodujących nadwagę. 
Niedobory snu powodują, że organizm produkuje kortyzol – hormon stresu. Mało tego, jeśli jesteś niewyspany, organizm uwalnia dużo większe niż normalnie ilości insuliny po jedzeniu.To przyczynia się do odkładania się tłuszczu i może być czynnikiem powodującym cukrzycę typu 2. 
Czasami zdarza się tak, że chciałbyś spać regularnie, a nie jesteś w stanie zasnąć. Przewracasz się z boku na bok i nic. Co wtedy? Jakie są tego przyczyny i jak im zaradzić?
1. Staraj się nie jeść tuż przed pójściem spać. To nie tylko objaw niezdrowy, mrudzenienie dietetyków, to koszmary senne! Tak rozmawia z Toba organizm! Czasami zdarza się tak, że to toksyny, uwalniane z zanieczyszczonych jelit, zatruwają Twój organizm i nie dają Ci spać. Oczywiście, możesz sięgnąć po tabletkę nasenną ... i pogorszyć stan swojej psychiki i organizmu.
2. Nie wykonuj przed spaniem ciężkich zadań fizycznych ( równiez ćwiczeń). One wytwarzają adrenalinę, która tak Cię pobudzi, że nie zaśniesz.
3. Wszelkie stresy, kłótnie rodzinne, nieporozumienia, powodują takie rozchwianie organizmu, że nie pozwala nam zasnąć.
4. Włącz sobie delikatna muzyczkę, ona tak Cię znudzi, że powinieneś szybko zasnąć:-)
Dobrej nocy:-)))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ewazet4@gmail.com